Ogłoszenie

http://www.pokemon-game.pun.pl/forums.php - Zapraszamy!

#1 2009-03-23 15:04:11

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Przewodnik po grze

Tutaj zamieszczam przewodnik, który ułatwi Wam całą grę i pozwoli głębiej poznać mechanikę naszego forum.

1 - Zapoznanie

Nasze forum to gra pbf (play by forum). Najważniejszą postacią w tej grze nie jesteśmy my jako gracze, a nasz navigator, ale o tym w punkcie niżej. Jeśli piszemy o sobie (jako graczu) to opisujemy wszystko normalnie, w pierwszej osobie, jednak jeśli piszemy o navigatorze, to musimy to czynić w osobie 3 liczby oczywiście pojedynczej. Przykładami są: "Ja teraz ładuję chip bojowy Cyber-Miecz", "Navigator poczuł dziwny ciężar na ręce. Okazało się, że załadowałem chip bojowy" itp. Jest to bardzo ważne, gdyż podtrzymuje to klimat forum. Za przestrzeganie tych reguł otrzymuje się nagrody, a przeciwnie, dostaje się kary.

2 - NetNavigator

W naszym świecie netnavigator jest najważniejszym aspektem gry. Nie my, a właśnie on. I gdy rejestrujemy się i zaczynamy czytać ten poradnik to róbmy wszystkie wymienione w nim czynności na równo z czytaniem. Na początek, jeżeli chcemy kupić swego navigatora to klikamy w ten link i kupujemy navi. Niestety nie stać nas na razie na swojego navigatora, dlatego zakupujemy albo CoreNavi, lub zarabiamy pieniądze pracując. Jeśli będziemy mieć wystarczająco pieniędzy, aby stworzyć własnego navi to wchodzimy w dział do tworzenia netnavigatorów i tworzymy własnego netnavi zakładając wątek z jej imieniem postępując zgodnie z "Regulaminem tworzenia navigatora" zamieszczonym w tymże wątku. Po utworzeniu naszego navi powiadamy o tym admina, najlepiej na PW lub chatbox'ie. On w miarę swoich możliwości postara się jak najszybciej ocenić naszego navigatora. Jeśli powie, że navigator jest dobry to możemy przejść dalej, jeśli nie to musimy się przystosować do jego uwag i zmienić to lub owo. Następną czynnością jaką musimy wykonać jest sporządzenie Personal terminala naszego navigatora. W tym celu wchodzicie w Personal Terminals i tworzycie go zgodnie ze wzorem dołączonym w wątku. Link do PET'a wklejamy w naszą sygnaturkę. Jeśli wykonaliście to, możecie teraz przejść do punktu numer 2.

3 - Personal Terminal

Personal terminal, w skrócie PET. Jest to przyrząd, w którym mieszka nasz navigator. Po odebraniu własnego netnavi otrzymujemy Plug-In PET. Jest on nie wygodny, gdyż podłącza się go za pomocą przewodu. Nie można wykonać na nim cyber fuzji, a tym bardziej innych skomplikowanych ruchów. Własnego PET'a odbieramy w Sci Lab'ie, nic za to nie płacimy. Piszemy jedynie w odpowiednim wątku. PET ten posiada możliwość przesyłania E-mail'ów, posiada organizer i slot na chipy. Następne rodzaje personal terminala możemy otrzymać za udaną sesje, za przestrzeganie przepisów i innych ważnych rzeczy. Jeśli wykonałeś wszystkie zadania podane w tym punkcie możesz przejść do punktu 3.

4 - Chipy bojowe

Jest to ważny ekwipunek dla Twojego navigatora. Chipy dodają mu energię i dodatkowe bronie i amunicję. Można je kupić w sklepie Higsby'ego. Gdy użyjemy ich w walce to nie przepadają one bezpowrotnie, a jedynie stają się bezużyteczne w tej samej walce, czyli po prostu nie można ich dwa razy używać w tej samej walce. Chipy są wycenione według siły. Nie każdy jest dopasowany do naszego navigatora. Jeśli wybierzemy tryb navigatora atakujący to mało chipów obronnych będzie kompatybilnych z Twoim navigatorem. Jeśli zapoznałeś się z tym punktem i wypełniłeś zadania w nim podane możesz przejść do następnych czynności.

5 - Siła chipów bojowych

Wiem na czym polega Twój problem. Wchodzisz do sklepu Higsby'ego i nie wiesz jaki kupić chip. Więc pierwszą czynnością jaką musisz zrobić to zapoznaj się z ich opisami. Teraz wiesz, który do czego służy, ale nadal nie wiesz jakie wybrać. Przy opisie każdego chipu dołączony jest również wskaźnik jaką dany chip ma moc. Ważne jest, aby się nim posługiwać, przy wybieraniu chipów. Jednak proszę pamiętać jedną rzecz. Niektóre chipy mają dużą moc, ale nie są tak proste w użyciu, więc jeśli mamy miecz z mocą 80 i miotacz z mocą 40 to lepiej wybrać miotacz, chyba, że jest się doświadczonym graczem. A teraz... O co chodzi z tą całą siłą. Jego siła wskazuje ile życia odejmie przeciwnikowi po udanym ataku, więc jeśli chip ma siłę 50, a przeciwnik energię 200 to gdy atak się powiedzie zostanie mu 150 energii. Jeżeli zniszczymy coś o mocy 60, a chip ma moc 80 to zostanie mu 20 mocy. Kiedy wykorzystamy tę moc chip znika. Jeśli wszystko jasne, proszę przejść do punktu 5.

6 - Kasacja navigatora

Navigator zostaje skasowany wtedy, kiedy liczba jego energii będzie wynosić poniżej zera. Jeśli pozostało mu 50 energii, a zaatakujemy go chipem z mocą 50 to po trafionym ataku zostanie on jedynie wylogowany, jeśli jednak zaatakujemy chipem z mocą 80 i trafimy to navigator ten zostaje skasowany. Gdy navigator zostanie skasowany za pierwszym razem to jest jeszcze możliwość przywrócenia jego danych w laboratorium dr Hikari, czyli Sci Lab'ie. Za drugim razem jest już to niemożliwe. Trzeba stworzyć sobie nowego navigatora, za co płacimy 50 $ za pierwszym razem, 100 $ za drugim, 200 za trzecim itp. Teraz.. jak uniknąć skasowania? Możemy uniknąć go wylogowując wcześniej naszego navigatora. Co prawda będziemy mieć 1 przegraną do kolekcji, ale zachowamy przynajmniej swojego navigatora. Nie opłaca się ryzykować, nawet za pierwszym razem. Po odnowieniu navigator i tak straci parę danych, więc lepiej nie podejmować ryzyka. Jeśli zapoznałeś się z tym punktem możesz przejść dalej.

7 - Statystyki navigatora

Każdy navigator ma swoje statystyki określające jego siłę. Większe statystyki możemy zdobyć w sesjach, walkach (świetnie opisywanych) oraz podobnych wyprawach i misjach. Nie wiadomo ile dostaniemy punktów, bo przydzieli je nam administrator jeśli będzie uważał to za słuszne. Jednak i tak po każdej walce dostajemy: 5 punktów statystyk do rozdania za wygraną walkę, 3 punkty za remis, oraz po 1 za przegraną, lub treningową. Statystyki wpisujemy do swojego PET'a. Są one widoczne podczas walki i sesji. Myślę, że to tylę na ich temat. Jeśli zapoznaliście się z tym punktem możecie przejść dalej.

8 - Zwiększanie siły chipów

Każdy chip ma swoją moc. Nie przejmujcie się, że jest ona za mała, można ją zwiększyć i to w bardzo prosty sposób. Do tego są bardzo potrzebne duże statystyki. Moc zwiększamy dodając do mocy chipa moc modyfikatora chipa, czyli jeśli jest to chip obronny z mocą 80 to dodajemy punkty statystyki Obrony (80 + PSO [punkty statystyk obrony]), jeśli jest to chip atakujący z mocą 80, to dodajemy statystyki Siły (80 + PSS [punkty statystyk siły]), a jeśli jest to miotający chip z mocą 80 to dodajemy punkty statystyk zręczności (80 + PSZ [punkty statystyk zręczności]). W ten sposób można zwiększyć siłę chipu.

Offline

 

#2 2009-03-30 21:16:50

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

9 - Dodatkowe umiejętności

Nasz navi oprócz wszystkich chipów itp. może mieć jeszcze inne umiejętności, które występowały w anime. Są to w szczególności zmiany stylu, double soul'e, oraz oczywiście cyber fuzje. Są one szczegółowo opisane w Sci Lab'ie, ale teraz ważniejsze pytanie. Jak je zdobyć. Teraz chcę to wytłumaczyć. Po udanej sesji, w jej trakcie, w innych misjach odpisujemy po kolei. Jeśli wszystkie treści są bardzo szczegółowo opisywane i jeśli są spełnione wymagania na daną umiejętność to Game Master może nam ją przydzielić, oczywiście może, nie musi. Oczywiście dużo łatwiej jest, jak już wspomniałem, zyskać tą umiejętność, gdy opisujemy siebie, naszego navigatora czy świetnie walczymy wzorowo. Synchro Chipy potrzebne do cyber fuzji możecie kupować w Sci Lab'ie, jeśli spełniacie na nie wymagania. To chyba na tyle.

Offline

 

#3 2009-03-31 22:00:54

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

10 - Rangi na forum

Na naszym forum jak oczywiście na wielu innych spotykamy się z rangami. U nas są to:

Początkowy NetOperator - Posiada swojego navigatora. Może to być własny navigator, lub CoreNavi.

NetOperator - Posiada swojego navigatora, napisał 50 postów, stoczył 5 walk i wygrał przynajmniej 2.

Doświadczony NetOperator - Napisał 500 postów, jest na forum od miesiąca, jego navigator nie został skasowany więcej niż 2 razy.

Moderator - Tylko dla zaufanych osób.

Admin - Jak wyżej.

Offline

 

#4 2009-04-03 15:51:54

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

11 - Walki

Wiadomym jest, że w celu podwyższenia statystyk navigatora będziemy często walczyć, oraz uczestniczyć w sesjach. Odnośnie do walk. Walczymy turowo, tj. odpisujemy po kolei - najpierw pisze tworzący wątek, następnie jego przeciwnik, a później ocenia sędzia. Walki toczą się dotąd, aż przeciwnik zostanie skasowany, albo wylogowany w podanej kolejności. Są trzy rodzaje walk:
- Turniejowa - walka odbywa się w jakiś zawodach itp.
- Zwykła - zwykła walka, często walczymy o coś.
- Treningowa - w tej walce nie można kasować navigatora. Za takie coś dostaje się karę w wysokości minusa, oraz - 2 pkt ze statystyk naszego navigatora.

Posty:
1 user pisze posta atakującego
2 user pisze posta defensywnego
Sędzia podsumowuje
2 user pisze posta atakującego
1 user pisze posta atakującego
Sędzia podsumowuje
1 user pisze posta atakującego
2 user pisze posta defensywnego
Sędzia podsumowuje

itd.

PAMIĘTAJCIE! JUŻ W PIERWSZYM POŚCIE PISZEMY ATAK, NIE PISZEMY POSTA W STYLU 'CZEKAM NA CIEBIE'. ZA TAKIE COŚ BĘDZIE KARA, NAWET W POSTACI KOŃCA WALKI NA KORZYŚĆ PRZECIWNIKA

Offline

 

#5 2009-05-11 19:18:53

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

12 - System trafiony/nietrafiony

Jeśli chip jest miotający, a przeciwnik broni/nie broni się to musimy wylosować (bo jest to dzieło przypadku), czy trafi, czy nie. W tym celu każdy sędzia musi korzystać z prawidłowości losowania, otóż wchodzi na stronę http://kostnica.eu i ze swego konta losuje liczbę dla atakującego i broniącego w następujący sposób:

Czy trafi?

(Atak)                                                               (Obrona)
1 + k6 + liczba Siły + liczba zręczności vs. 1 + k6 + liczba szybkości + liczba punktów zręczności

W komentarzu wpisujemy: 'Megaman NT Warrior'
Jeśli atak wyrzuci więcej oczek to trafia, jeśli obrona to nie.

Oczywiście oprócz tego liczą się siły chipów bojowych.

Offline

 

#6 2009-05-13 14:27:22

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

13 - Sygnatura

Kolejną ważną czynnością, która jest bardzo przydatna w grze jest stworzenie sygnaturki. Aby to uczynić najpierw wchodzimy w swój profil i klikamy Sygnatura/Avatar. Tam, gdzie jest pole 'sygnatura' wpisujemy parę danych. Zacząć trzeba od własnego imienia, nazwiska, potem od umiejętności, przez pieniądze i na linkach do navigatora i PET'a kończąc. Oto przykład dobrej sygnaturki:

Imię:
Nazwisko:
Umiejętności: brak na razie
Pieniądze: 100 $ na początek
Navigator: (tutaj link do swego navigatora, najlepiej w bbcode)
PET: (link do swego PET'a, jak wyżej)

Offline

 

#7 2009-05-14 14:52:54

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

14 - Pieniądze

Jeśli wykonaliście podstawowe czynności pewnie szukacie odpowiedzi na pytanie - 'Jak zarabiać pieniądze?'. Teraz odpowiem na nie. Ważnym jest toczyć wiele walk, gdyż za każdą wygraną walkę otrzymujemy 40 $, za przegraną 10 $, za zremisowaną 20 $, za treningową 5 $, i za turniejową 50$. Zarabiamy również za dobrze wykonane sesje i zrobione zadania.

Offline

 

#8 2009-05-16 12:10:03

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

15 - Pieniądze Navigatora

Navigator to cyfrowa postać podobna do człowieka, dlatego również on ma cyberpieniądze. Na początek ma ich oczywiście mało, tj. 50 C$, ale może je zdobywać za walki i inne rzeczy. Jest możliwość, aby cyberpieniądze (w skrócie C$) wymienić na prawdziwe pieniądze (skrót $), jednak w prawdziwym świecie dostaniemy tylko 10% pieniędzy navigatora, więc jeśli dajmy navigator ma 25 C$ to my wybierzemy z PET'a tylko 2,5 $. O wybieraniu pieniędzy informujemy pod postem z naszym PET'em. Navigator za wygraną walkę otrzymuje 40 c$, za przegraną 10 c$, za zremisowaną 20 c$, za treningową 5 c$, i za turniejową 50c$.

Offline

 

#9 2009-05-19 14:14:41

Airlan

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-23
Posty: 52
Punktów :   

Re: Przewodnik po grze

16 - Opisywanie fabularne

Opisywanie fabularne polega na opisie wszystkich przemyśleń, uczuć, dokładnego opisu zachowań navigatora i swoich. Jest ono używane zawsze w sesjach i eventach. Za świetne opisywanie fabularne otrzymujemy nagrody, za nieprzestrzeganie tego punktu przeciwnie - kary. Bardzo więc proszę wszystkich graczy o fabularne opisy. Obowiązuje to również w zadaniach i walkach. Wiem co myślicie, 'w walkach?', tak, właśnie tak. Jako przykład możecie sobie zobaczyć przykładową walkę lub zadania, walki innych użytkowników.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plmma